Monitoring sklepu internetowego

Monitoring to usługa, dzięki której zyskasz pewność, że Twój biznes działa prawidłowo 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu.

  • Aktualne informacje 24h/dobę
  • Usługa aktywna 365 dni w roku
  • Stabilny biznes

Sprawdź ofertę

Co daje monitoring sklepu internetowego?

Stały monitoring dostępności i prawidłowego działania serwisu internetowego przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe firmy. Pozwala uniknąć strat wynikających z problemów technicznych, które są nieodłącznym elementem biznesów internetowych.

Wysoka dostępność i wydajność sklepu sprzyja zwiększeniu sprzedaży oraz prowadzeniu wyrównanej rywalizacji z konkurencją. Gross sklepów internetowych zapomina jak ważną rolę odgrywa monitoring i nie zdaje sobie sprawę, że funkcjonowanie sklepu ma wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów.

E-commerce to system naczyń połączonych, gdzie sytuacja potrafi się zmienić niezwykle dynamicznie, dlatego sklepy internetowe powinny się przyglądać nie tylko konkurencji, lecz również własnym serwisom.

 

Monitoring – co wchodzi w skład usługi?

Monitorowane i weryfikowane są m.in. prawidłowe oznaczenie i wyświetlanie się nagłówków, występowanie błędów 404, 500 i innych, czas odpowiedzi serwera, aktualność certyfikatu SSL i wiele innych, ważnych dla sklepu wskaźników (szczegóły na liście poniżej).

  • Sprawdzenie do pięciu wskazanych adresów minimum raz na 5 minut.

  • Czas odpowiedzi i status HTTP.

  • Weryfikacja prawidłowości i czasu ważności wykorzystywanego certyfikatu SSL.

  • Możliwość weryfikacji występowania ciągu znaków / słów kluczowych na stronie (np. w opisie produktu).

  • Natychmiastowa informacja wybraną metodą komunikacji w przypadku wykrycia niedostępności sklepu.

  • Automatyczne raporty dostępności – dzienne, tygodniowe oraz miesięczne dla każdej zdefiniowanej strony.

  • Wsparcie w inicjalnej konfiguracji monitoringu, na życzenie klienta.

  • Dodatkowa weryfikacja awarii w sklepie z conajmniej jednej dodatkowej lokalizacji oddalonej min. 300 km od pierwszej.

  • Atrakcyjna oferta dla firm korzystających z bramki płatności Blue Media.

 

Prosta konfiguracja monitoringu

Uruchomienie usługi zajmuje dosłownie kilka chwil. Wystarczy, że wprowadzisz adres swojego sklepu i skonfigurujesz dane kontaktowe do powiadomienia w przypadku awarii, a monitoring wystartuje.

Domyślne ustawienia monitoringu zapewniają weryfikację wszystkich niezbędnych parametrów Twojej strony – 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Monitoring ma kluczową zaletę – oszczędność czasu. Oszczędzasz go już na etapie konfiguracji usługi, a później stale – mogąc reagować niezwłocznie na wszelkie nieprawidłowości. Im szybciej zareagujesz, tym szybciej twój sklep będzie w stanie ponownie przyjąć użytkowników zainteresowanych zakupem produktu lub usługi.

 

Sposób zawiadamiania o zdarzeniach wymagających uwagi, wykrytych przez monitoring

Za każdym razem, gdy monitoring odnotuje coś niepokojącego lub wymagającego podjęcia działań ze strony właściciela sklepu internetowego, nie zwlekamy. Natychmiast wysyłamy komunikat jednym ze zdefiniowanych kanałów komunikacji (przez internet lub tradycyjnie):

  • wiadomość e-mail

  • wiadomość SMS (do 15 SMS / miesięcznie w pakiecie za darmo)

  • wiadomość w aplikacji Messenger

 

Monitoring sklepu – dlaczego warto?

W Twojej branży monitoring to podstawa, ponieważ zachodzące zmiany bywają niezwykle dynamiczne i liczy się szybka reakcja. E-commerce szybko się rozwija i coraz częściej zbudza zainteresowanie również oszustów internetowych, których głównym zadaniem jest testowanie i obchodzenie zabezpieczeń stosowanych w sklepie.

Monitoring pozwala wychwycić wszelkie nieprawidłowości, zarówno te spowodowane czynnikiem ludzkim, jak i technologicznym. Dane, które są analizowane pozwalają mieć znacznie większą kontrolę nad sytuacją.

Naszym celem jest, by system sprzedaży, z którego korzystasz, zawsze działał bez zarzutu i pozwalał Ci realizować założenia sprzedażowe oraz stawiać czoła konkurencji.

 

Który monitoring sklepu internetowego wybrać?

W internecie pojawia się coraz więcej ofert na monitoring. Konkurencja wśród usługodawców rośnie, ale zarówno nasz system, jak i zespół specjalistów są bezkonkurencyjne. Działamy w internecie już od ponad 20 lat, doskonale wiemy jak działa sklep internetowy, z czym wiąże się sprzedaż produktu, na co należy zwracać baczną uwagę podczas monitoringu, itd.

Dzięki temu jesteśmy w stanie skutecznie Cię wspierać w codziennej walce o jak najlepsze wyniki sprzedażowe. Z naszą asystą, Twój sklep będzie zawsze w pełni gotowy do obsługi klientów.

  • Monitorowanie czasu ładowania się strony na różnych urządzeniach
  • Wysyłka alertów mailowych, SMS-owych, Messenger
  • Stały monitoring dostępności sklepu
  • Analiza wyglądu sklepu na komputerach, tabletach i smartfonach
  • Analiza odporności na cyberataki
  • Weryfikacja innych wytypowanych przez Ciebie wskaźników
  • Monitoring ofert

Blue Media jest firmą działającą na rynku e-commerce od początku jego istnienia. Jesteśmy twórcą systemu płatności online, z którego korzysta kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych w Polsce. Na co dzień współpracujemy z przedsiębiorcami rozwijającymi własne sklepy, dzięki czemu doskonale wiemy, z czym wiąże się prowadzenie biznesu online.

Stworzyliśmy usługę monitoringu, by wesprzeć naszych partnerów. Dzięki naszemu rozwiązaniu, sprzedawcy nie muszą samodzielnie monitorować poszczególnych obszarów funkcjonowania sklepu, a i tak mają zawsze aktualne informacje nt. tego czy ich sklep działa jak należy, czy klient nie ma trudności z zakupem produktu, czy serwis jest bezpieczny i odporny na ewentualne ataki.

Monitoring pozwala ocenić, czy każda ze stron ładuje się poprawnie oraz ile trwa wczytywanie się stron. Wskaźnik ten jest bardzo ważny, zarówno w kontekście użyteczności serwisu, jak i pozycjonowania witryny w wynikach wyszukiwania. W przypadku sklepów internetowych czas ładowania się stron często wydłuża się przez zastosowanie wysokiej jakości zdjęć i filmów, ponieważ zazwyczaj są one dość 'ciężkie'. Warto sprawdzić ile ważą poszczególne materiały i je zoptymalizować tak, by jednocześnie miały dobrą jakość, ale nie obciążały za bardzo sklepu.

Monitoring sklepu internetowego pozwala również kontrolować, czy protokół bezpieczeństwa (certyfikat SSL) jest aktualny. To bardzo ważne dla całego biznesu, ponieważ sklep nie może przyjmować płatności online, jeśli certyfikat stracił ważność. Brak zielonej kłódki przy adresie URL lub litery 's' przy http jest również sygnałem dla kupujących, że sklep nie jest odpowiednio zabezpieczony.

Co ważne, coraz więcej kupujących ma znacznie większą świadomość i wiedzę nt. bezpieczeństwa zakupów przez internet i zwraca uwagę na to, czy sklep posiada potrzebne zabezpieczenia.

Monitoring pozwala więc zadbać o to, żeby sklep był zawsze w 100% gotowy na obsługę kupujących.

Ponadto zakres monitoringu można dowolnie rozszerzać i dopasowywać do bieżących potrzeb biznesowych. Możliwa jest analiza procesu zakupowego, która pozwala ocenić czy zakupy w sklepie są proste, a żaden z kroków nie oddala klienta od finalizacji zakupów. Analizujemy sposób dodawania produktu do koszyka, liczbę pól niezbędnych do uzupełnienia, przebieg procesu płatności, dostępność różnych metod płatności, przebieg komunikacji z klientem, itd.

Monitoring sklepu internetowego

Sprawdź ofertę

  • Aktualne informacje 24h/dobę
  • Usługa aktywna 365 dni w roku
  • Stabilny biznes